Planlæg den bedste suprise fødselsdagsfest: en trin-for-trin guide

Planlæg den bedste suprise fødselsdagsfest: en trin-for-trin guide

En af de sværeste fester at arrangere er måske en surprise fest. Hver detalje er vigtig, og det er ikke sikkert, at alle er klar til udfordringen. Men når de planlægges effektivt, kan de være en af de mest mindeværdige måder at fejre enhver lejlighed på. Så hvis du leder efter en måde at pifte din næste begivenhed op på, så tjek denne trin-for-trin guide til planlægning af et episk, stressfrit surpriseparty.

 

Venue til fødselsdag

1. Book et episk venue til festen

Første skridt til at planlægge en fantastisk overraskelsesfest? At finde den perfekte lokation! Vælg et sted, der ikke nødvendigvis skriger "fest" for at bevare overraskelsens element. Sørg dog for, at stedet passer til æresgæstens personlighed. Vælg en sofistikeret placering, hvis de elsker at klæde sig op, eller en afslappet bar, hvis de foretrækker uformelle omgivelser med en kold øl.

 

Guld fødselsdags bogstav balloner med teksten "HAPPY BDAY"

2. Vælg et fødselsdagstema

Andet skridt i at planlægge en overraskelsesfest er at vælge et tema baseret på æresgæstens yndlingsfilm, bøger eller tv-shows. Temaet kan endda være så simpelt som farvetema med nogle af deres foretrukne nuancer. Dette tema eller farvepalet kan guide dine valg for lokation, invitationer, borddækning, dekorationer, musik, mad og aktiviteter. Men gør din research grundigt, for du kommer ikke til at bede festens æresgæst om noget input!

 

Invitationskort til fødselsdag

3. Send fødselsdagsinvitationerne ud i smug

Det værste, der kan ske, efter at du har lagt en masse arbejde i at undersøge, hvordan man planlægger et surpriseparty? At æresgæsten finder ud af det! Når alt kommer til alt, er der ikke noget værre end en ødelagt overraskelse, så sørg for at send invitationerne i smug. 


Du kan designe dine egne smarte invitationer helt fra bunden på Canva. Hvis grafisk design ikke er din stærke side, kan du finde masser af inspiration på Pinterest, og Canva har også en masse skabeloner. 


Eller hvis fysiske invitationer er for risikable, kan du holde det digitalt med e-vites via e-mail eller en privat Facebook-begivenhed med et smart navn. Inkluder tid, dato, sted, dresscode, RSVP-kontaktoplysninger og alle andre relevante detaljer. Husk til sidst at gøre det ekstra tydeligt, at det er en SURPRISE-fest, så ingen ved et uheld slipper katten ud af sækken!

 

Fødselsdagskage

4. Tilføj en sød prik over i’et

Uanset hvad du fejrer, er ingen fest komplet uden noget sødt!  Hvis du vil være ekstra fancy, kan du lave en dessertstation med et udvalg af forskellige små søde sager som farverigt slik, specialfremstillede cookies, macarons, cakesicles, cake-pops og cupcakes. 


Udstil alle dine lækkerier med kagestativer, fade og bakker, og top det af med en dug, bannere og bordpynt, der matcher dit festtema. Pinterest er en uendelig kilde til inspiration til et æstetisk flot dessertbord.

 

5. Bestil catering til mad og bar

Lad os være ærlige, de fleste fester drejer sig om maden. Så tænk lidt over din forplejning! Bestil fra deres yndlingsrestaurant, lav en tacobar, eller vælg et af de mange cateringmuligheder for at forenkle planlægningsprocessen. Du kan eksempelvis kontakte Chorines Tapas, som er vores søster virksomhed. Chorines laver laver fantastisk tapas til enhver lejlighed. 
Du kan også booke en privat bartender til cocktails og/eller mocktails eller sætte en køleboks op med sjove drikkevarer på flaske som danskvand, margaritas og gammeldags sodavand. Hvis du ønsker at lade det være op til de professionelle at mikse drinks så tjek Adventurous Bar Catering ud. De kan sætte en bar op i næsten alle slags omgivelser. 


Husk også at du kan spørge dit venue om råd. Venues har ofte samarbejdspartnere og kender de bedste lokale mad- og bar catering. Din fest kan blive en bragende succes uden at lægge for meget på dine skuldre for at få det til at lykkes.

 

DJ der spiller musik til fødselsdagsfest

6. Skru op for musikken

Enhver fest har brug for et soundtrack. Hyr en DJ eller sammensæt en fed playliste baseret på æresgæstens yndlingssange. Og husk igen at dit venue kan hjælpe med dette og finde et sted med alt det lyd- og lysudstyr, som der er brug for. 

 

 

 

Dekoratiioner til fejring af fødselsdag

7. Tid til at dekorere

Kan du huske det tema, du valgte i trin to? Nu er det tid til at finde de dekorationer, der passer til! Vær kreativ med konfetti, lej tematiske rekvisitter, find unikke ting i genbrugsbutikker, og bestil blomstervægge og neonskilte. Eller du kan holde det enkelt med minimalistiske balloner og bordpynt til hvert bord. 



Tilbage til blog